Wednesday, May 19, 2010

tragedi mei

serangan anjing

lebih kurang pukul 4 aku terjaga sebab salakan anjing... jengok ikut tingkap ada lebih kurang 5 ekor tengah menyergah arnab aku... kalut je aku kuar.... rupanya bajingan2 itu masuk ikut rumah jiran aku... time aku kuar, jiran aku dah pegang kayu tengah menghalau keparat2 5 ekor itu..

aku terus jengok reban arnab aku.... ada satu sel pintu terbuka.... arrgghh sudah.... penat aku menyuluh x jumpa jugak...

ptg tu lepas balik kerja aku cari sekali lagi.... x lama aku jumpa.... dah mati.. hu.... hu... ada kesan darah (gigit) kat perut ngan tengkok..... hu... hu... hu...

kekurangan kalsium

2 hari lepas serangan anjing.... dua ibu yang anak baru sebulan lebih lumpuh... badan kurus, kaki lembik, nk berdiri dah x boleh, hidung berair... sian aku tengok.... terus aku asing ngan anak2 diorang... bila handfeed memang diorang makan... harap2 esk lusa ok la kot sebab diorang makan (kena letak depan mulut) .....

then aku dpt info dari dr hairil (newhill), bahawa ibu2 tu kurang kalsium dan bila dah lumpuh selalunya x boleh nk wat apa dah.... hu... dan betul, 2 hari lepas tu sekor mati, esknya sekor lagi pun mati... hu... hu.. hu..
________________________________________

*selak pintu sel kena kukuh sikit*
*multivitamin dan kalsium sebagai tambahan*

-cegah sebelum terjadi-

3 comments:

depo k said...

kena letak jaga la kat pagar rumah jangan kasi penyamun 4kaki masuk lagi.....

Jaha @ FiGo said...

bela gajah lah pulok

xteam said...

ho... ho... kacip alussss....

Post a Comment